Kalocsa / Paks

2023.03.23. 17:00

Újabb látványos munkálatok az új Duna-hídon – galériával

A kalocsai ártéri hídon már a korlátokat szerelik, a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat, a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben – számolt be a magyarepitok.hu portál.

Tapodi Kámán

Az egyik tartószerkezet már 41 méterre magasodik a víz fölé

Forrás: magyarepitok.hu

A szakportál beszámolója szerint idén tavasszal már 45 méter hosszú hídág fog benyúlni – megtámasztás nélkül – a beruházás kivitelezése alatt, folyamatosan fenntartott nemzetközi hajózási útvonal fölé.

Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, a helyére került a bal parti ártéri híd mintegy 1600 tonnás felszerkezete a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével épülő új Duna-hídon. A közel egy kilométeres építmény két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból jön létre Kalocsa és Paks térségében. A magyarepitok.hu információi szerint a bal parti – vagyis Kalocsa felőli – mederhídon a hídszerkezet sarura helyezése is megtörtént, itt jelenleg már a korlátok és a szegélyek felszerelését végzik.

A jobb ártéri hídszerkezet helyszíni szerelése mintegy 85 százalékos készültségű. Jelenleg is zajlik a 286 méteres, kétezer tonnás szerkezet hosszirányú tolása, a művelet eredményeként várhatóan májusban kerül a helyére a műtárgy. A mederhíd szabadszerelése párhuzamosan történik a kalocsai és paksi hídágon. Eddig összesen 22 szerelési egység készült el a négy darab zsaluzókocsi segítségével a Duna felett – olvasható a közzétettekben. Mint írták: ezzel párhuzamosan megkezdődött a pályaszint felett a négy pilon kivitelezése. A legelőrehaladottabb állapotban lévő pilon az aktuális vízszinthez képest már mintegy 41 méterre magasodik.

A magyarepitok.hu információi szerint már a Duna fősodrásának új irányba terelését szolgáló vezetőműveket készíti el a kivitelező. Úgy tudni, hogy eddig 31 ezer tonna vízépítési terméskövet építettek be a mederbe annak érdekében, hogy az így létrejött terelőgátak a megépülő híd számára kedvező irányba tereljék a fősodort, csökkentve az új hídpillérek terhelését.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában