A katari labdarúgó-világbajnokság szervezői csütörtökön 1300 busszal szimulálták a várható csúcsforgalmat, hogy felkészüljenek a logisztikai kihívásokra.
Ez volt a legnagyobb ilyen jellegű tesztüzem, amely nagy sporteseményhez köthető.
A szervezők a körülbelül 75 kilométeren belül található nyolc katari stadion közötti közlekedés feltételeit vizsgálták meg a legforgalmasabb napra fókuszálva, amikor 300 ezer drukker utazását kell megoldani. Ennek érdekében a nyári kánikulában több mint ezer busz rótta az utakat szinte üresen, és járt folyamatosan a stadionok, a tömegközlekedési csomópontok, valamint a tervezett alkalmi megállók között. A napközbeni próbát esti gyakorlat követte, amikor a mérkőzés utáni helyzetre készültek.
Ahmad Al-Obaidli, a katari busz- és taxiszolgáltatókat tömörítő Mowasalat vezetője elmondta, hogy cégük háromezer buszt vásárolt, így több mint négyezret üzemeltetnek majd a november 20-tól december 18-ig tartó vb alatt. Hozzátette, hogy erre a hónapra megduplázzák a sofőrök létszámát, amely így – főként ázsiai és afrikai alkalmazottakkal – eléri majd a 14 ezer főt.
A vb után a buszokat a katari közösségi közlekedés szolgálatába bocsátják, amely így a világ első országaként teljesen elektromos tömegközlekedést mondhat majd magáénak.
A katari az első vb, amelyet egy arab ország rendez, és szintén ez az első alkalom, amikor az év folyamán ilyen későn kerül sor a világbajnokságra, mégpedig azért, mert egyébként nehezen viselnék a játékosok és a nézők a hőséget.
Nagy érdeklődés várható az európaiak részéről. Ha a vb-n szereplő játékosok piaci értékét vesszük alapul, a Statista szerint euróban számolva a részt vevő csapatok értékének a kétharmadát teszi ki az európaiaké.