A három legnépszerűbb élő szereplős YouTube-gyerekcsatorna (Vlad és Niki, Like Nastya, Kids Diana Show) közel 300 millió feliratkozóval rendelkezik a platformon. A videókban a gyerekek játékokat bontanak ki és kirándulnak, de a felvételek sokszor egy élő szereplős rajzfilmre emlékeztetnek. Például a kiskorúak szuperhősöknek öltöznek vagy motoros játékautókkal közlekednek. 

Többet keresnek, mint a legtöbb a felnőtt

A játékgyártók fizetnek a családoknak, hogy játsszanak a termékeikkel, szakértők szerint a díjak 75 ezer és 300 ezer dollár között mozoghatnak.

A videókban minimális párbeszéd fordul elő angol nyelven, de leszinkronizálják közel 20 nyelvre, többek között arabra, spanyolra és oroszra. Minél nagyobb sikert arattak a gyerekek, annál drágábbak lettek a játékok, és annál egzotikusabb helyszínek bukkantak fel. A két orosz kisfiú, Vlad és Niki egyik filmjében például egy Ferrari látható, máskor az ukrán kislány, Diana a Maldív-szigeteken nyaral, de vannak felvételek Thaiföldről és Dubajról is – írja a The Wall Street Journal.

A családok exkluzív játékszériákat is forgalmaznak a nevükkel és a képmásukkal, például van Vlad-akciófigura és Diana egész családját ábrázoló figurák is vannak. A Zuru Toys egy speciális Vlad és Niki játékcsaládot gyártott, miután 2020-ban partnerséget kötött a családdal. Az ezekből származó bevételek nem ismertek.

A tartalomgyártókat monitorozó és becsléseket végző Net Worth Spot szerint a két orosz kiskorú, Vlad és Niki évi 71 millió dollárt keres csak a YouTube-csatornáival, ami nem rossz teljesítmény két gyerektől. 

Ehhez jönnek a szponzori pénzek, valamint a nevükkel és képükkel árult játékokból származó bevételek. Pontos vagyonuk nem ismert, de az köztudott, hogy a család egy több mint 12 millió dollárt érő ingatlanban él Miamiban. Nastya éves YouTube-bevételeit 80 millió dollárra taksálják, míg Diana több mint 100 millió dollárt kereshet évente.

Kelet-Európából Miamiba

Mindhárom csatorna szerényen kezdte, a videókat például a konyhaasztalnál vagy egy helyi parkban vették fel okostelefonokkal, és egyáltalán nem használtak vágást. Vlad és Niki szülei moszkvai otthonukban kezdtek el forgatni,  Nastya a csaknem 900 ezres dél-oroszországi nagyvárosból, Krasznodarból indult. Diana szülei a Kijevben lévő otthonukban kezdtek el videókat készíteni.

Miután a felvételek milliós nézettséget értek el a YouTube-on, a szülők meglátták a lehetőséget, hogy üzletet alapítsanak köréjük.

Végül a családok elköltöztek Ukrajnából és Oroszországból, megfordultak Dubajban, Thaiföldön és más egzotikus helyszíneken, majd Miamiban találkoztak, ahol le is telepedtek. A három család barátságot kötött, és több közös videót is készítettek, például születésnapi partit is együtt rendeztek. Nagy kérdés persze, hogy mit hoz a jövő, hiszen felnőttként már aligha akarnak majd gyerekeknek videókat készíteni, ám tekintve, hogy mennyi vagyont halmoztak fel eddig, nem nagyon lesz problémájuk.

Így árazzák be az influenszereket

A modern reklámipar alapkövévé vált az influenszermarketing, amely a szponzorált tartalmakon keresztül érhet el precízen megcélzott fogyasztói csoportokat. Ennek a reklámformának az az előnye, hogy a vállalat elkerüli vele a bújtatott reklám vádját, miközben a termékét a legszűkebb fogyasztói rétegekben tudják népszerűsíteni. Az influenszerek számos tényező alapján árazzák be magukat és a tevékenységüket, a cégeknek pedig sokszor mélyen a zsebüke kell nyúlniuk egy-egy szponzorált tartalomért.