Több mint 20 évvel ezelőtt készítette el első Porsche-átépítését Paul Stephens, aki az itt látható Autoart 993R-en 5 évet dolgozott. A legjobb, léghűtéses 911-es megalkotása volt a cél, a megrendelő egészen pontosan azt kérte, hogy minden tekintetben 25%-kal múlja felül a gyári konstrukciót a végeredmény.

Könnyű karosszériaelemekkel és a felesleges extrák kidobásával csökkentették a tömeget, szám szerint 1370 kg helyett 1220 kg-ot nyom az autó. Például az acél csomagtérfedél helyett a Porsche Motorsport alumínium elemét használják, ami csak 8 kg-ot nyom, kiszerelik a tetőablakot, az elektromos tükörmozgatást, a hátsó ablaktörlőt, az Autoart motorházfedél csak 8 kg-ot nyom. A Porsche Motorsport vékonyabb (könnyebb) oldalablakait használják, az első-hátsó lökhárító mindössze 8-8 kg-ot nyom. Elöl nagyobbak a szellőzőnyílások, így több hűtőlevegő jut a fékekre és az olajhűtőre.

A 997 GT3-as főtengelyének beépítésével 3,8 literesre növelték a lökettérfogatot, egyediek a vezérműtengelyek, a dugattyúk, így a gyári 272 (6100/perc) helyett már 330 lóerős (7400/perc) a szívó boxer, a nyomaték 360 Nm 5675/percnél. További felár megfizetésével akár 360 lóerőre is képes a léghűtéses blokk, ami egyébként olyan jól szól, hogy nincs szükség a kipufogóba épített pillangószelepre.

Alapvetően utcai autónak készült az Autoart 993R, amely a 993RS acél fékeit kapta, modern Wavetrac ATB részlegesen önzáró differenciálművet és Tractive Ace állítható felfüggesztést építettek be Porsche Motorsport elemekkel együtt, az elektronikus lengéscsillapítás 5 fokozatban állítható. A karosszéria merevségét bukókeret beépítésével és az illesztések végighegesztésével növelik.