Eddig alapvetően 2 formában árulták a középmotoros Alpine sportkocsit, voltak a kényelmes és a sportos változatok. Mostantól kezdve van már R, azaz radikális változat is, amely versenysport-tapasztalatok alapján módosított, közúton még használható, de igazán a pályanapokon a tudását megcsillogtató változatot takar. A motor és a váltó kivételével minden alkatrészt átnéztek és szükség szerint módosították azt, ennek köszönhetően 34 kg-ot faragtak le a saját tömegből, csökkent a légellenállás miközben növekedett a leszorító-erő, és vannak modell-specifikus alkatrészek (csomagtérfedél, hátsó szélvédő, diffúzor) is, és persze a felfüggesztés is egyedi.

Az aerodinamikai csomag átalakításánál az F1 istálló tapasztalatait és erőforrásait használták, a hátsó légterelő (hosszabb, laposabb szögben áll) mellett a teljesen burkolt padló és a diffúzor (szélesebb, hosszabb, nagyobb uszonyok, légterelők tartják távol a hátsó kerekek turbulenciáját) is része a csomagnak, de a dupla falú kipufogócsövek (a „hideg” külső csőfelület kevesebb turbulenciát eredményez) is ide sorolhatóak, az A110 S Aero Kit-hez képest 29 kg-mal növelték meg a leszorító-erőt, miközben 5%-kal csökkent a légellenállás, így 285 km/órára emelkedett a csúcssebesség. A változások jóvoltából különösen nagy sebességnél stabilabb az autó.

Az alumínium karosszériás sportkocsi eleve a könnyűek közé tartozik, de most sikerült 1082 kg-ra levinni a saját tömeget. A karbon felnik 12,5 kg-ot spórolnak az alufelnikhez képest és egyben aerodinamikailag is optimalizálták (elöl nyitottabb, hátul zártabb) a kialakítást. A csomagtérfedél 2,9 kg-mal lett könnyebb, a hátsó szélvédő üveg helyett karbonból készül, a Sabelt karbonvázas kagylóülések 5 kg-ot spórolnak és 6 pontos biztonsági övekkel szerelték fel őket. Az új felfüggesztés alapesetben 10 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, ezt a szereléssel állítható lengéscsillapítókkal további 10 mm-rel lehet lejjebb vinni, az első stabilizátor 10, a hátsó 25%-kal merevebb, a rugók elöl-hátul 10%-kal merevebbek. A 18 colos karbon felnikre semi-slick mintázatú Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokat szerelnek. A Brembo szállítja a fékeket, a 320 mm-es tárcsákra a padló irányából áramlik a hűtőlevegő, azok bírják a tartós versenypályás használatot is.

Az F1-es versenyautón használt matt-kék szín csak az A110 R-hez rendelhető, ami kontrasztos a csupasz karbonnal, a középkonzol alsó részén helyezik el az autó körvonalát is mutató plakettet. Mikroszálas szövetet használnak az utastérben, kilincs helyett piros övekkel lehet behúzni az ajtókat. Csak a vezető ülése állítható (előre-hátra, támladőlés), az utasülés rögzített.

Újraprogramozták az üzemmódokat, a Normál az alapbeállítás, Sport-ban gyorsabban kapcsol a váltó és jobb a gázpedál-reakció, Track választása esetén muszáj használni a kapcsolófüleket, engedékenyebb lesz a menetstabilizáló, illetve ilyenkor ki is lehet kapcsolni az elektronikus felügyeletet. Kiszerelték a kipufogóból a pillangószelepet, a tömegcsökkentés miatt kevesebb a zajszigetelés, a blokkról is eltávolítják a zajcsillapítást, összességében több mechanikus hang jut az utastérbe. Az 1,8 literes turbómotor 300 lóerős (6300/perc), nyomatéka 340 Nm (2400/perc), a 0-100 km/óra gyorsulás a rajtautomatika jóvoltából megismételhetően 3,9 másodpercig tart.