Végül a Ferrari is beadta a derekát, és csak a virtuális térben vezethető autót készített a Gran Turismo szimulátor számára, az egyszerű játékosok december 23-tól választhatják majd a Ferrari Vision Gran Turismo-t, és egy, a GT7-es játékban már elérhető kvíz győztese már december 15-én megkapja a lehetőséget a próbára. A december 23-i digitális premierrel egy időben állítják ki a virtuális autó életnagyságú makettjét a Ferrari Múzeumban, és az 2023 márciusáig ott is marad; a 75-ös rajtszámot viselő autó érkezése lesz a hivatalos lezárása a Ferrari megalapításának 75. évfordulóját ünneplő évnek.

A Ferrari mérnökei monoposto, azaz csak vezetőüléssel rendelkező autót álmodtak, és a 60-as és 70-es évek versenyautó-prototípusainak a formáját idézték meg egy jó adag agresszivitással kiegészítve, no és nem hiányozhat az okos aerodinamika sem, amelynek kialakításánál felhasználták a 499P versenyautó tervezésekor szerzett tapasztalatokat. Erre azért is lehetőség volt, mert a belső égésű motor ugyanaz a 120°-os hengerszögű V6-os biturbó, amely a 296 GTB, 296 GTC és 296 GT3-ban is dolgozik, és közeli rokona a 499P versenyautó blokkjának. Mivel a virtuális világban könnyebben kezelhetőek a tűréshatások, jelen esetben 1030 lóerő (9000/perc) és 900 Nm (5500/perc) a belső égésű motor teljesítménye, ehhez hozzájön még 3 villanymotor – egy MGU-K egység, ami a benzinmotorral együtt a hátsó tengelyt hajtja, és 1-1 villanymotor az első kereknél – tudása, ami összesen 326 lóerő. A rendszerteljesítményt nem árulták el, de azt igen, hogy legfeljebb 1100 Nm-rel kell megküzdeniük a hátsó kerekeknek – ezt az erőt 8 fokozatú duplakuplungos váltó továbbítja.

Az F-1-es versenyautónak megfelelő virtuális vezetési élményt ígérnek a mérnökök, de azt megfejelik ideiglenesen – amíg az akkumulátorban van elég energia – összkerékhajtással. Annak érdekében, hogy a szimulátorpilóta figyelmét semmi ne vonja el, egyszerű, de azért a legfontosabb számokról informáló műszerfalat készítettek. Kérdés, hogy a nagyon okos szimulátorszékek képesek lesznek-e követni a Ferrari Vision Gran Turismo tempóját az ülés mozgatásával, hiszen a 0-100 km/óra kevesebb, mint 2 másodperc, a 0-200 km/óra kevesebb, mint 5,0 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség meghaladja a 350 km/órát és kellően képzett kezekben 1:10-nél rövidebb köridőt fut a virtuális autó a virtuális Fiorano pályán.