A korábban elfogadott Fit for 55 törvényjavaslat még betiltotta volna a belső égésű technológiát, azonban Németország és 6 másik tagállam jelezte, hogy ebben a formában nem fogja elfogadni a jogszabályt, ezért gyorsan új javaslatot dolgoztak ki Brüsszelben a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozóan. Ennek értelmében maradhatnak a belső égésű motorral szerelt autók 2035 után, de csak abban az esetben, ha azokat csak klímasemleges üzemanyaggal lehet hajtani – jelenleg nem egyértelmű, milyen technológiával oldják meg ezt, tehát hogyan vizsgálja meg az autó, milyen eredetű üzemanyagot töltenek bele, illetve hogy mi van azokkal a járművekkel, amelyeket az EU területén kívül akarnak használni, ahol még fosszilis forrásból származik az üzemanyag.
Olyan hangok is felmerültek a most elfogadott módosítás kapcsán, hogy hasonló módon elő kellene írni a villanyautók számára is, hogy csak klímasemleges forrásból származó árammal üzemelhessenek, de abban az esetben még nehezebb lenne megállapítani, milyen forrásból származik az üzemanyag…