Szélesebb a CX-5-ösnél a belső, a műszerfal elemeit már ismerjük a többi típusból – itt is jól működnek. Mélyen, a kormánytól balra találjuk például az ülésmemória és a tanksapka-nyitó gombokat. Fotó: Stefler Balázs

Ha kellően hunyorít az ember, BMW-s és alfa rómeós vonásokat is felfedezhet a legújabb Mazda karosszériáján, hiszen a Toyotával megkötött stratégiai megállapodás keretében kifejlesztett hosszmotoros műszaki alap módosított arányokat követelt, csupán az oldalfal megformálása egyedi. Könnyen Mazdaként azonosítható a CX-60-as, nem tolakodó a megjelenés, ugyanez elmondható a belsőről is. Utóbbi megközelítése könnyű, mert nem csak derékszögben nyílnak az ajtók, de az első üléseket nem tolták be a B-oszlop mögé. Üdítő, hogy nem viszik túlzásba a képernyőket, bőven vannak még fizikai kapcsolók is, a könyöklő előtti központi kezelőszervet pedig könnyebben elérhetővé tették. A legújabb rendszer működése már kellően gyors, hamar kiismerhető és egyértelmű a kezelhetőség, az érintőképernyő böködésére – és ujjnyomok otthagyására – nincs is szükség. Nem csak az utastér tágas, a csomagtér is az a maga 570 literével.

Nagyok és kényelmesek az első ülések, a helykínálatra nem lehet panasz. Kellően tágas a második sor, az ülőlap kialakítása 2 személynek kényelmes

Újdonságot jelent a Mazda számára a plug-in hibrid hajtás, amelynél a 2,5 literes szívó 4 hengerest hasonló teljesítményű villanymotorral társítva építik a CX-60-as orrába, mindkettő a 8 fokozatú automatikus váltón keresztül hajt. Ezt érezni, mert van, hogy pont kapcsolás közben tér(ne) át az egyik motorról a másikra a hajtás, ilyenkor kissé megtorpan az autó; az erősebb energia-visszatermelést a központi menüben lehet bekapcsolni. Hiába a 327 lóerős rendszerteljesítmény, a vezető számára nem jön át a sportosság: tompa a gázreakció, a kormányzás nem elég közvetlen, a fék adagolhatóságán pedig lehetne javítani. A kényelmes, finom gurulást kedveli az autó, pedig a majdnem jól eltalált futóműhangolással ennél többre is képes lenne – a hátsó tengely rugózása igényelne némi finomítást. A CX-60-as orra tapad az útra, viszont a hátsó tengely alulcsillapított, úthullámon áthajtva 2-3 nagy lengésbe is beletelik, mire megnyugszik; csak részben magyarázat erre a 175 kg-nyi akkumulátor, hiszen azt a padló alá építik, a tengelyek közé. A 17,8 kWh kapacitású akkumulátor töltése akár 6-8 órát is igénybe vesz, 63 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek, nekünk a már-már tavaszt idéző téli körülmények között 45 km-t sikerült realizálni.

Padló alatti fiókban utazik a töltőkábel, a bal oldalfalon 240V-os elektromos csatlakozást találunk. Felhajtható motorburkolattal kedveskednek azoknak, akiket érdekel a látvány

Vételár tekintetében a hasonló méretű, plug-in hajtású szabadidő-autók között jó ajánlatnak számít a Mazda, igaz, azoknál magasabb fogyasztásra lehet számítani úgy, hogy nem töltögeti állandóan az akkumulátort a tulajdonos. A felszereltségi struktúra átmenet a hagyományos japán modell és az egyedi extrák között, szintenként 15-16 különféle alváltozat van annak függvényében, épp milyen csomagokat tartalmaz az autó. A minőséget garantáló japán gyártás miatt az egyedi rendelésű autó érkezése sok időt vehet igénybe.

Erősen hasonlít a LED-es hátsó lámpa az új BMW X1-esére

TETSZETT
• visszafogott külső és belső
• könnyű beszállás
• minőségérzet
NEM TETSZETT
• néha tétova hibrid hajtás
• alulcsillapított hátsó rugózás

Összegzés
Könnyű a használat, egyértelmű a kezelhetőség, rendben van a minőségérzet és a vételár is. Elsőre nem rossz, némi finomhangolással lehetne még javítani a konstrukción.

MAZDA CX-60 e-SKYACTIV PHEV
Osszloketterfogat: 2488 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 141 kW (191 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 261 Nm 4000/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 129 kW (175 LE)
Max. forgatónyomaték: 270 Nm
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény: 241 kW (327 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 500 Nm 4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4745/1890/1686 mm
Tengelytáv: 2870 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1640/1645 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 2147/595 kg
Csomagtér: 570-1726 l
Üzemanyagtank: 50 l
Akkumulátorkapacitás: 17,8 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 200 km/h
Átlagfogyasztás: 1,5 l/100 km + 23 kWh/100 km
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 33 g/km
A tesztelt verzió ara: 21 079 900 Ft