Szó szerint az alapoktól kezdve új fejlesztés a Lamborghini Revuelto, hiszen annál megfordították a V12-es motort, így az ülések között már nem a váltónak, hanem a 70 kg tömegű, 3,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak kellett csak helyet szorítani; ennyi energiával legfeljebb 10 km-es elektromos hatótáv érhető el, cserébe gyorsan feltölthető a telep regeneratív fékezéssel és/vagy a hátsó villanymotort generátorként használva. Most láthattuk csak először az új megjelenést, a részleteket már ismerhetjük a korábbi különleges modellekről (Centenario, Sián), de Mitja Borkert és csapata ezekből egy nagyon mérges megjelenést tudott összegyúrni.

A jármű alapját egy karbon térváz adja, ami 10%-kal könnyebb és 25%-kal merevebb, mint az előd Aventadornál, erre javarészt karbonból készített karosszériaelemeket rögzítenek, a felfelé nyíló ajtókat alumíniumból készítik, az első-hátsó lökhárító – ami várhatóan a legtöbb parkolási sérülést szenvedi majd – egyszerű és olcsón javítható műanyag. A Lamborghini nem saját tömeget, hanem száraz tömeget adott meg, ami 1772 kg, ezzel és az 1015 lóerős rendszerteljesítménnyel számolta ki a gyár azt, hogy 1 lóerőnek mindössze 1,75 kg-ot kell mozgatnia – a valóságban hűtőfolyadék, motorolaj, fékfolyadék, benzin és legalább a vezető tömege rontja az egyenletet.

Utóbbiak segítségével azért már végeztek pár tesztet, így tudjuk, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,5 másodpercet vesz igénybe, a 0-200 km/óra megvan 7 másodperc alatt, és ha sikerül elég hosszú aszfaltcsíkot találni, valahol 350 km/órás tempó felett ér véget a száguldás. A Bridgestone kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztett abroncsokat, a jól tapadó Potenza Sport 265/35 ZRF20 és 345/30 ZRF21 vagy 265/30 ZRF21 és 355/25 ZRF22 méretben választható, és a Blizzak LM005-ös téli abroncsnak is elkészítették a Revuelto-változatát arra az eshetőségre gondolva, hogy lesznek olyan tulajdonosok, akik egész évben használni akarják autójukat.

A lendületes megjelenésű műszerfalon 3 kijelzőt helyeznek el, a 12,3 colos műszeregység mellett 8,4 colos a központi érintőképernyő, és van az utas előtt egy 9,1 colos monitor, ami alapvető információkat képes megjeleníteni. Látványosabb grafikákat, könnyebb használatot ígérnek a fejlesztők, például a központi képernyőn megjelenített tartalmat 2 ujjas mozdulattal jobbra húzva az átkerül az utas előtti képernyőre. A kormánykerék a Squadra Corse versenyautó alapján készült, csak légzsák került a közepére, és így a küllőket terhelték túl a rengeteg nyomógombbal és forgókapcsolóval. Új szolgáltatásokat kínál a Lamborghini Connect rendszer, a parkolóhely-kereséstől kezdve az állandóan elérhető diszpécser-szolgálat jóvoltából műszaki segítségkérésen át egészen az ellopott jármű megkereséséig. Alkalmazásból a tulajdonos korlátozhatja az elérhető csúcssebességet és a használat idő- és térbeli határait is – ezeket túllépve figyelmeztetést küld az autó.

Noha már bemutatták, a Lamborghini Revuelto homologizációja még nem fejeződött be, így nem ismertek a fogyasztásadatok, de a vételárral is adósak még – igaz, abból kiindulva, hogy várhatóan minden ügyfél igénybe veszi majd az Ad Personam műhely szolgáltatásait az egyedi kialakítás érdekében (400 szín közül lehet választani, és természetesen lehet kérni egyedi árnyalatot is), az indulóár nem érdemi információ. Az első megrendelők még az idén megkapják autóikat.