Az első, 1936-ban bemutatott Fiat 500-asnak volt a beceneve az egéreke, azaz Topolino, ennek az 1955-ig gyártott, vízhűtéses 4 hengeres orrmotoros szerelt kisautónak lett az utóda a sokkal egyszerűbb felépítésű Nuova 500-as, 2 hengeres léghűtéses farmotorral. Utóbbi mobilizálta a világháborút követően az olasz népet, és ezt idézték fel a 2007-ben piacra dobott Fiat 500-assal. Most megint a Nuova 500-at idézik meg, de ezúttal az első generáció becenevét kapja hivatalos típusnévként az újdonság, ami nem is annyira újdonság, hiszen a Citroën Ami illetve Opel Rocks-e néven kínált mopedautó egy változatáról van szó. Az olaszok nem elégedtek meg az egyen-megjelenéssel, de mivel egyelőre csak az orrot mutatták meg, nem tudjuk, hogy a testvérekhez hasonlóan szimmetrikus-e a karosszéria orra/fara. Egyelőre az ajtókkal se vesződtek, a Nuova 500-as alapján épített strandautók világát idézik meg a nyitott utastérrel, ahol egyszerű kötél hivatott benntartani az utasokat. A Fiat célja egyébként kifejezetten a fiatal, még rendes jogosítvánnyal se rendelkező vásárlók megszólítása a villanymotoros mopedautóval, amely a testvéreihez hasonlóan 8 lóerő csúcsteljesítményű hajtómotort kap. A Fiat Topolino hivatalos leleplezésére július 4-én, a Fiat 600-as szabadidő-autóval egyszerre kerítenek majd sort.