Az Alpine autógyár az Oreca versenyistálló segítségével tér majd vissza a hosszú távú versenyzés királykategóriájába, az új LMDh versenyautót A424 ß néven mutatták meg az idei LeMans-i 24 órás előtt. A 4-es hagyományosan az Alpine versenyautók jelzése, a 24-gyel egyrészt a LeMans-i futamra, másrészt az autó debütálásának évére, azaz 2024-re utalnak, a ß pedig a fejlesztés utolsó előtti stádiumát jelzi.

Az Alpine A424 ß belső égésű motorja egy 3,4 literes V6-os biturbó 675 lóerővel, a hibrid rásegítést a szabályzat által előírt Bosch villanymotor (68 LE) biztosítja, a keresztben beépített 7 fokozatú váltót az Xtrac készíti. A karbon féktárcsákat 6 dugattyús nyergek szorítják, az elöl 12,5×18, hátul 14×18 col méretű felnikre Michelin abroncsokat szerelnek. Az Alpine egyébként 2021 novemberében készítette el az A424 első vázlatait, az alapján megépített karosszériával 2022 júliusában kezdték el a szélcsatorna-vizsgálatokat, 2022 decemberében került sor a belső égésű motor első próbafutására, 2023 májusában már az egész hajtáslánc tesztelését megkezdték laboratóriumban. 2023 július végén kezdik a tesztelést, december végére szerzik meg az FIA homologizációt, és a tervek szerint 2024 márciusában lesz az első éles bevetése az Alpine A424-nek.