1961. márciusában, a Genfi Autószalonon debütált a Jaguar E-Tpye, és alig egy hónappal ezt követően már rajthoz is álltak a szériaállapothoz képest kis mértékben módosított versenyautók április 15-én, az Oulton Park Trophy GT-futamon. Graham Hill az ECD 400 rendszámú indigókék roadsterrel nyerte meg a versenyt, Roy Salvadori a BUY 1 rendszámú, gyöngyházszürke roadsterrel lett bronzérmes – ezzel a sikerrel az autó bebizonyította a kétkedőknek a tudását, és hatalmas siker lett a piacon. 1961-1964 között ezek az autók összesen 24 érmet szereztek különböző versenyeken.

Ezt a két autót idézi meg a Jaguar Classic most 7-7 példány erejéig, a ZP Collection névvel arra utalnak, hogy a gyáron belül ZP kódnéven készítették el ezeket a korai versenyautókat. A gyári szakemberek mintegy 2000 munkaóra alatt újítják fel az autókat, és teszik azokat néhány apró műszaki fejlesztéssel még jobban használhatóvá a mai vezetők számára. Például anno a versenyautóknál nem volt szempont a tökéletes illesztési rés, utóbbi elérésére autónként 40 munkaórát fordítanak a felújítást végző szakemberek.

A roadster számára kikevert Oulton Blue szín az eredetire hasonlít, de modern receptúrát használ, az utastérben az ülések közötti aluplakettre gravírozással viszik fel Graham Hill híres mondását (“In a race my car becomes part of me, and I become part of it”) és az Oulton Park versenypálya vonalvezetését. Noha eredetileg a ZP autók mind roadsterek voltak, most azt a döntést hozták a gyárban, hogy Roy Salvadori autóját kupé karosszériával idézik meg, így a vásárlóknak lehetőségük lesz mindkét karosszéria tudásának megtapasztalására. Ehhez az autóhoz Crystal Grey néven készítették el a régi szín modern változatát, a névvel az autó első, 1961. május 21-én a Crystal Palace pályán szerzett futamgyőzelmére utalnak. Utóbbi vonalvezetése látható a két ülés közötti aluplaketten, ahol még Roy Salvadori beceneve is olvasható (“King of the Airfields”). Az autókhoz színben passzoló bukósisakokat is adnak, amelyekhez az üléskárpit anyagából készített sisakszállító táskák is járnak.

Az autók eredetileg 1961-64 között gyártott példányok voltak, amelyek 3,8 literes soros 6 hengeres motorja 265 lóerős. Fontos változás, hogy az alumínium hűtő mögött immár villanymotorral hajtott, termosztát által vezérelt ventilátort helyeznek el, a rozsdamentes acél kipufogórendszer polírozott. Fontos változás, hogy megerősített alumíniumházba kerül az új, ferde fogazású fogaskerék-párokat használó 5 fokozatú váltó, ami sokkal csendesebb az eredeti, 4 fokozatú egyenes fogazású váltónál, javítja a használhatóságot a több fokozat. Az utastérben a Jaguar Classic modern rádió-fejegységét találjuk, a Jaguar E-Type ZP Collection csomagtérpadlója alatt az autóhoz passzoló emelőt is mellékelnek. Még 2023-ban bemutatja az SV Bespoke részleg a modern F-Type roadster és kupé alapján készülő ZP Collection limitált szériát, amelyet 7-7 párban készítenek majd, és elsőként a régi autók vásárlói kapnak lehetőséget azoknak a megvásárlására.