Nagy baj lehetett volna

2022.11.29. 14:17

Kiderült, mi okozta a fénysorompó hibáját Magyarszéken

Zs. J.

Az elmúlt időszakban több halálos baleset történt vasúti átjárókban. Sásdon az elmúlt hetekben egy édesanya és gyermeke vesztette életét, mikor az autójuk vonattal ütközött, míg korábban Vásárosdombón egy férfi és nő hunyt el hasonló baleset miatt. A rendőrség felhívta a közlekedők figyelmét, hogy a vasúti átjárókat csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, illetve a fénysorompó villogó fehér fényjelzése esetén is csak akkor hajtsanak át a vasúti átjárón, ha kétséget kizáróan meggyőződtek arról, hogy semmilyen veszély nem gátolja az áthaladást.

– Magyarszéken már napok óta nem működik a fénysorompó a vasúti átkelőnél, balesetveszélyes – hívta fel rá a figyelmünket olvasónk a napokban. 

Megkerestük a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV ) sajtóosztályát, akik azt a választ adták, hogy a sorompóberendezés úgynevezett vonatérzékelése időszakosan meghibásodott. A szakemberek megvizsgálták a műszaki hibát, a berendezést a helyszínen üzembe helyzeték.

– Ilyen jellegű hibák az őszi-téli időszakban olyan mellékvonalakon fordulhatnak elő, ahol a közlekedő szerelvények tengelyterhelése alacsony, így a sorompóberendezés vonatérzékelése időszakosan hibát mutat – magyarázta levelében a meghibásodást a MÁV sajtóosztálya, akik hozzátették, hogy emiatt a vasúti átjáró előtti pályaszakaszra a biztonság érdekében 20 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, de a berendezés működési állapotáról a mozdonyvezető a vasúti fedezőjelző állásából visszajelzést kap.

Általánosan, vasúthálózati szintre vonatkozik, hogy a biztosítóberendezések, sorompók üzemzavarát az állomásokon érzékelik, arról a vonatok mozdonyvezetőit előírás szerint értesítik. Ekkortól a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel, maximum. 15 kilométer/órás sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz, hogy időben meg tudjanak állni.

Biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás esetén üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés,  ahol van, a csukott állapotból a csapórúd is lassan felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak szlalomozás nélkül át lehessen jutni az átjárón akkor is, ha a fénysorompó meghibásodott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában