Magyarcsanád

2023.04.01. 09:00

Újra él a Szent Gellért híd reménye a Marosnál

Magyarcsanádon az utóbbi években már szinte beletörődtek abba, hogy a falu határában, a Maroson, a hasonló régi építmény közelében mégsem lesz híd. A megvalósításhoz a román fél akarata ez idáig hiányzott. A falu polgármestere, Farkas János most újra reménykedik, miután egy magyar–román kormányközi bizottság a kérdést napirendjére vette.

Szabó Imre

A munkamegbeszélés résztvevői Magyarcsanád határában, a Maros partján, a régi híd közelében. Fotó: Magyarcsanádi önkormányzat

– Bízom abban, hogy folytatódnak az egyeztetések, és néhány éven belül mégis csak megépülhet a Szent Gellért híd – nyilatkozta lapunknak Farkas János, Magyarcsanád polgármestere azt követően, hogy a falu volt az egyik helyszíne a magyar–román közlekedésfejlesztési bizottság legutóbbi ülésének. Mindkét delegációt rangos szakpolitikusok vezették: a magyar oldalról Thoroczkay Zsolt, az Építési és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője, míg román oldalról a Szállítási és Infrastrukturális minisztérium államtitkára, Adrian Foghis. Rá­­adásul a román partnerek ezúttal kifejezetten támogatólag beszéltek a magyarcsanádi híd ötletéről – mondta Farkas. 

Már szinte elsiratták 

Ez azért nagy szó, mert amikor a Délmagyarország legutóbb, 2019-ben komolyan foglalkozott a témával, azt írtuk, egyelőre bizonytalan, mikor épülhet meg az eredetileg 2020-ra várt híd. Az ok: a román oldalon nincs fogadókészség a közös beruházásra. Az ügy akkor azért került elő, mert a községben lakossági fórumot tartottak, de csak a magyar oldalt érintő, a hídhoz vezető utak esetleges építéséről. Az, hogy változóban van a román álláspont, tavaly nyáron már sejteni lehetett. Akkor Alin Nica, a Temes megyei tanács elnöke, valamint Tamás Péter temesvári magyar tiszteletbeli konzul találkozóján merült fel az elképzelés támogatása – kormányzati szinten azonban mostanáig nem lehetett róla hallani. 

40 helyett 3,5 kilométer 

Ha most valaki Magyarcsanádról át akar menni a folyó túloldalán lévő Őscsanádra, akkor Kiszomboron át, mintegy 40 kilométeres kerülővel teheti meg. Egyébként 3 és fél kilométer a távolság. 

A pillérek még látszanak 

A régi hidat a világháború idején aláaknázták, majd villám csapott bele, ezért repült a levegőbe. Pillérei továbbra is láthatók a folyóban. Magyarcsanád első emberének tudomása szerint a tervek az M43-astól a töltésig megvannak, a híd tervei viszont még hiányoznak. Ehhez kell a két ország együttműködése. Úgy informálták, félévente tartanak tanácskozást az ügyben. A következő szeptemberben Te­­mesváron lesz. Ott már munkacsoportok képviselik a két országot. 

– Ha így haladunk, az sem kizárt, hogy egy-két éven belül indul az építkezés – mondta a polgármester bizakodva. 
 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában