Univer: Pistában a legerősebbek

Hírek Hőnyi Gyula
Jövő év elején új gyárat avat az Univer Product Zrt. A fejlesztés a régi hetényegyházi gyártóbázist váltja ki, ugyanazon a telken, 8000 négyzetméteren, 7,5 milliárd forint értékű beruházással épült.

Némi szóképpel élve erősre sikerült a kecskeméti Univer Product „Pistázd meg!” kampánya, kis túlzással azt lehet mondani, hogy a cégről, illetve az egyik fő termékéről, az Erős Pistáról szóltak az elmúlt hetek. Ám a kampány mögött sokkal erősebb mikrogazdasági folyamatok húzódnak, mint pusztán a paprikatermékek értékesítésének növelése.

Várhatóan januárban, vagy februárban adjuk át új gyárunkat Hetényegyházán, amely a régi bázist hivatott kiváltani – mondta a Figyelőnek Molitórisz Károly, az Univer Product Zrt. vezérigazgatója. A hazai élelmiszeriparban ma már megkerülhetettlen gyártó termékpalettáján a paprikakrémek mellett több ételízesítő és persze bébiétel is szerepel. A cég bevételeinek ma már valamivel több mint 25 százaléka az export értékesítésből származik. Nem meglepő módon a hazai paprikakrém a világ minden táján fellelhető, ugyanakkor a fő célpontok közé elsősorban a régiós országok, illetve Németország tartozik. A társaságnak meglehetősen nagy tervei vannak a külpiacokkal, főleg a paprikás ételízesítők területén. Többek között a külpiaci terjeszkedés adta az ötletet a hetényegyházi gyáregység modernizációjához és persze a kapacitások bővítéséhez. Molitórisz Károly elmondta: még a Covid előtt leültek a kormányzat illetékeseivel egyeztetni egy esetleges fejlesztési támogatási keretről, ám a járványhelyzet miatt úgy tűnt ez egy lehetetlen küldetés lesz. Ám éppen a járvány miatt a kormányzat nemhogy visszafogta volna a támogatásokat, hanem épp ellenkezőleg, növelte, így 49 százalékos állami támogatáshoz juthattunk – tette hozzá a vezérigazgató. A teljes fejlesztés 7,5 milliárd forintból valósult meg, ezzel a gyáregység a régió legfejlettebb üzemévé válik. A kapacitások pedig az évi 6 ezer tonna késztermék kibocsátásról 12-15 ezer tonnára nőnek. Kell is ennyi – fogalmazott a Molitórisz Károly – hiszen a terv az exportértékesítés növelése.

A piaci gap jelentős, a világ minden táján jelen van a paprika és persze a csípős íz a gasztronómiában, nagyon erős itthon és Európában is a kereslet az effajta termékek iránt. Így komoly növekedési lehetőséget kínál a piac. Az Univer Product tavaly 2,5 milliárd forinttal 30 milliárd forint fölé növelte árbevételét. Ebből 22,9 milliárd forint a hazai, 7,5 milliárd forint pedig a külföldi értékesítésből származott. Adózott eredménye pedig stabilan növekszik, 1,61 milliárdról tavaly 1,72 milliárd forintra. Ebből az utóbbi években meglehetősen sokat tartalékolt, magyarán „kistafírungozott” vállalkozásnak számít.

A cég jól vette a 2020-2021-es Covid járvány miatt kialakult akadályokat, a HORECA szertor leállásával keletkezett „házon belüli” árutöbbletet át tudta csoportosítani a kiskereskedelembe és az export értékesítésbe, így meg tudta tartani a stabil növekedését. Ami az idei évet illeti, a vezérigazgató szerint az energiaárak és az infláció elszabadulásáig kifejezetten jól alakult az értékesítés. Utána már látszott, hogy megkezdődött az akciók keresése. Ennek ellenére úgy véli, idén is megmarad a növekedés, mind az eladásokban, mind a nyereségességben.

A fejlődés és persze a fejlesztések szinte kiáltottak egy komoly kampány után, amelyben a vállalkozást is meg lehet futtatni. Az Erős Pista ismertsége és elfogadottsága meglepően magas, nem igen van hazai fogyasztó, aki ne ismerné, ráadásul tökéletesen passzol a ma trendi retro érzésbe. A márkanév tehát adta magát, hogy arra építve, azzal szorosabban összekapcsolva erősítsük az Univer márkanevet, jelentősen karakteresebbé téve a vállalati arculatot. A kampány része, hogy a társaság modern, a popkultúrába tökéletesen passzoló szobrot készített az egyik legfelkapottabb hazai művésszel, Szőke Gábor Miklóssal (például a Fradi pálya előtti sas szobor alkotójával), akinek a munkáit nem csak itthon, hanem külföldön is jól ismerik. Ez is mutatja, hogy maga a kampány sokkal többről szól, mint puszta termékértékesítés növelését célzó reklámról. Jól kivehető, hogy a fiatalabb korosztályra fókuszáltak, továbbá a végső cél, hogy más gyártókkal is együttműködve úgynevezett megPistázott termékeket állítsanak elő (erre példák a közelmúltból a majonéz, ketchup, vagy akár a csokoládé különlegességek).

Ezek is érdekelhetnek

További híreink