Drasztikus döntést hozott meg a Lidl, ezt nem fogják szeretni a húsevők

A Lidl diszkontlánc a húskínálat drasztikus csökkentését tervezi az elkövetkezendő években, ugyanis a cégcsoport új célkitűzései között kevesebb állati fehérje eladása szerepel.

Magyar Nemzet
Forrás: Bild, Portfolio, Magyar Nemzet2023. 02. 05. 19:38
null
Budapest, 2020. augusztus 10. Lidl logo a 100 éves, felújított bérpalota falán, a Király utca és a Lövölde tér sarkán. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A döntést a vállalat azzal magyarázta, hogy zöldíteni szeretnének, illetve klímavédelmi célokról is beszámoltak. A Bild cikke alapján a határozatot nem magyarázták tovább, azonban a kiesést a növényi fehérjét tartalmazó élelmiszerek növelésével oldanák meg.

Arról azonban nem esett szó, hogy a magukat húsevőnek vallókat milyen intézkedéssel próbálnák a vásárlóik között tartani. 

Az áruházlánc érvelése alapján nincs még egy bolygónk, ezért az embereknek úgy kell táplálkozniuk, hogy figyelembe veszik a Föld lassan fogyó kapacitásait, amelyek csak akkor lehetnek elegendőek, ha kevesebb húst fogyasztunk.

Cikkében a Portfólió beszámol arról is, hogy a Lidl az intézkedéstől egyfajta imázsjavulást is remél, hiszen meg akarja különböztetni magát a többi kiskereskedelmi lánctól. Megjegyzik, hogy speciális témaheteket is tartanak majd a húsmentes termékek népszerűsítésére.

Korábban a Magyar Nemzet egy érdekes magyar kezdeményezésről is beszámolt. Eszerint a Gulyás és Társa Kft. konzorciumi partnerségben a Debreceni Egyetemmel egészséges, életkor-specifikus, zsírcsökkentett, rostban és fehérjében gazdag húskészítmények fejlesztését tervezi. Többek között érlelt szalámi és chorizo típusú szárazkolbászt fejlesztenek ki időseknek, sonkakészítményeket gyerekeknek, grillkolbászokat időseknek és középkorúaknak, továbbá speciális baromfisonkákat aktív korúaknak és testtudatos fogyasztóknak.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Róka László)

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.