Számos olvasói visszajelzés és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közösségi oldalán található hozzászólások alapján úgy tűnik, nyáron az M3-as metró pótlásának minőségét sokkal rosszabbnak ítélik meg az utasok, mint eddig, amikor a déli, majd a középső szakaszon nem járt a metró.

A legtöbben arra panaszkodnak, hogy nem a BKK közleményében említett gyakorisággal érkeznek a járművek, és nem mindegyiken működik megfelelően a klímaberendezés.

Június közepétől egészen augusztus 12-ig mindennap csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között járnak a metrószerelvények, így megkerestük a BKK-t, hogyan reagál a panaszokra, és miért volt szükség a lezárásra nem sokkal azt követően, hogy megnyílt a Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin téri állomás.

Fotó: Róka László

A cég válaszában azt írta, a nyári, legalacsonyabb forgalmú időszakban végzik el azokat a munkálatokat, amelyek miatt hosszabb ideig szükséges a vonal déli szakaszának korlátozása. A konkrét feladatok listájához a Budapesti Közlekedési Zrt.-hez irányították lapunkat, ahol ugyancsak azt közölték, a nyolc hétig tartó lezárás idején azoknak a munkafolyamatoknak az elvégzésére kerül sor, amelyek hosszabb idejű, tartós üzemszünetet igényelnek. Átépül a Lehel téri kitérőrendszer, illetve a Szabó Ervin téren található diszpécserház is (innen látják el a teljes M3-as metróvonal központi felügyeletét és irányítását).

A BKK megismételte, a pótlóbuszok rendkívül sűrűn, csúcsidőszakban egy percnél is gyakrabban indulnak, a pótlásban több mint száz csuklós, akadálymentes, légkondicionált jármű vesz részt. A pótlás nyomvonala mentén több mint 20 kilométer buszsáv segíti a haladásukat.

Azt azért a vállalat is elismerte, hogy a rendkívül hosszú vonalvezetés és a belvárosi környezet miatt előfordulhat a pótlóbuszok folyamatos közlekedésében fennakadás. Ilyen esetekben a buszok menetrendtől eltérően, késve, egyenetlenül, több esetben megnövekedett követési időközökkel tudnak csak közlekedni.

Arra viszont nem reagált, hogy több járművön nem működik megfelelően a légkondicionálás. A cég hangsúlyozta, hogy mind az északi, mind a déli városrészekben változatlanul közlekednek az alternatív eljutást biztosító járatok, a felújítás e szakaszában is javasolja a Göncz Árpád városközpont és a Népliget között az 1-es és 1M-es villamos igénybevételét.

A BKK-nál rákérdeztünk a buszsávokban indexelő, de aztán nem lekanyarodó autósokra. A vállalat válaszában kijelentette, a buszsávokban szabálytalanul haladó autókat – amelyek a buszsávokban haladó autóbuszokat feltartják, közlekedésüket nehezítik – számos esetben a BKK is észleli.

Az ilyen feltartóztatás több ponton előfordul a metrópótló nyomvonalán is, és például járatkésést, egyenetlen közlekedést okozhat. A buszsávokat szabálytalanul használók kiszűrése érdekében a Budapesti Rendőr-főkapitányság havi rendszerességgel ellenőriz a BKK-val kötött stratégiai partnerség keretében

– írta a BKK.